Marketing funnel – Marketing Impact

Marketing funnel

Waarom Marketing Impact?

Volledig geautomatiseerde marketing

Marketing op basis van data

Duidelijke en begrijpelijke rapportages

Alle marketing binnen één bedrijf

Marketing op basis van neuromarketing

Uitbouwen van bestaand werk

Marketingfunnels

Ben jij bereid om te investeren om klanten te krijgen? Dan is de inzet van marketing funnels onmisbaar. Je wilt geen geld en tijd blijven investeren in 100 man waar uiteindelijk maar 1% van converteert, toch? Met een marketing funnel warm je al je (potentiële) klanten op. De funnel is zo lang als mogelijk zodat het niet uitmaakt wanneer mensen converteren, als ze maar converteren.

Hoe werkt een funnel?

Wanneer iemand interesse toont in jouw product dan zit hij aan het begin van de de funnel. Als jij weet wie deze persoon is dan kan je deze persoon dan kan jij deze specifieke persoon beter kennis met jou laten maken. Dit doe je door foto’s, video’s en tekstuele informatie met deze persoon te delen. Dat kan via e-mail (gratis), social media of online banners.

Wanneer iemand vervolgens extra interesse toont in jouw product, door op een banner te klikken, een link in een email of een video op facebook langer dan 30 seconden te bekijken, dan komt de volgende stap.

Je kan deze persoon bijvoorbeeld korting aanbieden, volledig gepersonaliseerd en volautomatisch.

Door het constante inzicht in de interesse in jouw product, houdt je deze persoon getriggerd en zal hij sneller geneigd zijn een aankoop te doen. Daardoor gaat de conversie heel ver omhoog.

De meest gebruikte vorm van marketingfunnels beginnen met een gratis download, met daarna een geautomatiseerde e-mailsequence. Daar kan zelfs worden ingespeeld op of iemand een mail heeft gelezen of ergens op heeft geklikt.

 

Jouw marketing funnel volledig automatiseren

Jij bent ondernemer, jij bent druk. Je wilt niet bij elke stap een handeling uit hoeven voeren. Daarom automatiseren wij jouw marketing funnel helemaal. Alle stappen hebben we samen van tevoren uitgedacht en uitgewerkt. Het enige wat er hoeft te gebeuren is mensen binnen laten komen op jouw website. De rest gaat helemaal vanzelf.

Voorbeeld – marketing funnel

  1. Een bezoeker komt binnen op jouw website;
  2. Een websitebezoeker download een cadeautje (gratis whitepaper/e-book/webinar)  van jouw website;
  3. Hij krijgt een mail met het product én een extra cadeautje (bijvoorbeeld korting);
  4. De bezoeker download het cadeautje;
  5. Hij ziet jouw advertenties voorbij komen op social media;
  6. De bezoeker keert terug naar je website om jouw producten/diensten te bekijken;
  7. De bezoeker doet een aankoop.

Deze bovenstaande marketing funnel is niet binnen één dag te doorlopen. Dat moet je ook helemaal niet willen. Ons brein moet jouw product of dienst opslaan in ons geheugen. Pas daarna herkennen we jouw bedrijf en voelen we ons er steeds meer mee verbonden. En verbinding is in ons onderbewustzijn dé trigger om tot verkoop over te gaan.

Onze specialist over marketing funnels

De basis van geautomatiseerde marketing

Een marketing funnel zorgt voor een continue stroom van nieuwe en terugkerende klanten. Dit moet je hebben!

Andere ondernemers over Marketing Impact

Onze specialist

E-mailmarketing

E-mail is de enige manier om volledig gratis met iedereen die jou volgt te communiceren. Het is een must-have van iedere doordachte online marketing strategie.

Onze specialist

De basis van geautomatiseerde marketing

Een marketing funnel zorgt voor een continue stroom van nieuwe en terugkerende klanten. Dit moet je hebben!