Social Media – Marketing Impact

Social Media

Waarom Marketing Impact?

Volledig geautomatiseerde marketing

Marketing op basis van data

Duidelijke en begrijpelijke rapportages

Alle marketing binnen één bedrijf

Marketing op basis van neuromarketing

Uitbouwen van bestaand werk

Social Media

Heb jij ook zo’n hekel aan die rode rondjes bovenin de apps op je telefoon? Je klikt de app toch even open om te kijken wat voor melding je hebt gekregen. Dat doe jij, ik en doen miljoenen andere Nederlanders. Als jij jouw Facebook-, Instagram- of Pinterest-app opent, check je direct even snel je tijdlijn. Dat doe jij, ik en doen miljoenen andere Nederlanders. Hoe vet zou het zijn als jouw advertentie dan in de tijdlijn van die miljoenen Nederlanders verschijnt?

Content posten op social media

Het makkelijkst en goedkoopst is om ‘gewoon’ content te schrijven en deze op jouw bedrijfspagina te posten. Het is goed om dit te doen zodat jij bij mensen in beeld blijft. Mensen die echt in jouw dienst of product geïnteresseerd zijn, bekijken jouw posts en misschien liken of reageren ze zelfs! Maar hoeveel nieuwe klanten bereik je hiermee? Inderdaad: geen!

Adverteren op social media

Nieuwe klanten komen bij je door advertenties. Op sociale media kun je heel gericht mensen targeten die (nog) niet bewust naar jou opzoek zijn. Terwijl jij door je tijdlijn op social media scrolt, verzamelt deze app allerlei gegevens. Zo staat in de data waar jouw interesses naar uitgaan, hoe lang je naar welk bericht kijkt en welke posts jij aandachtig leest en waar je op reageert. Heel slim om deze data te gebruiken voor jouw bedrijf.

Precies! Wij hebben toegang tot de data die verzameld zijn in de verschillende apps. Op die manier kunnen we mensen heel gericht gaan targeten om jouw advertenties te laten zien. Mensen die nog niet naar jou opzoek zijn, zien wel jouw advertentie. Als deze genoeg waarde voor hen biedt, kopen ze jouw product of dienst nog voordat ze wisten dat ze dit gingen doen. Met een stukje neuromarketing zorgen wij ervoor dat jij meer klanten krijgt zonder dat deze klanten van plan waren om jouw product of dienst te kopen.

Retargeting op social media

Mensen die op jouw advertentie hebben geklikt op social media of mensen die op jouw website zijn geweest en toch nog niets hebben gekocht, gaan we retargeten. Dit houdt in dat we de gegevens van deze mensen verzamelen met cookies. Vervolgens die mensen jouw advertenties weer te zien waar jij wilt: op Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn of YouTube.

Na 6 contactmomenten is het menselijk brein pas echt overtuigd van het product of de dienst. Daarom is het belangrijk dat mensen klikken op jouw advertentie (1), browsen op je website (2), jouw advertenties weer zien op social media (3,4), vervolgens weer naar jouw website gaan (5) en tot slot toch terugkeren omdat ze iets in jouw product of dienst zien (6). En hebbes! Een nieuwe klant voor jou, volledig geautomatiseerd!

Onze specialist over social media

Social media: een bron van data

Facebook en Instagram zijn miljarden waard. Dit komt omdat adverteren op deze platformen supereffectief is. Wij helpen je graag hier optimaal gebruik van te maken.

Andere ondernemers over Marketing Impact

Onze specialist

E-mailmarketing

E-mail is de enige manier om volledig gratis met iedereen die jou volgt te communiceren. Het is een must-have van iedere doordachte online marketing strategie.

Onze specialist

Facebook en Instagram zijn miljarden waard. Dit komt omdat adverteren op deze platformen supereffectief is. Wij helpen je graag hier optimaal gebruik van te maken.